Dagje 1 - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Dagje 1 - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Dagje 1

Door: sannevanwezel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Oktober 2011 | Sint Helena, Jamestown

Hoi hoi allemaal,

Ik dacht ik gooi er nog maar een verslagje op. Nu heb ik de tijd, wie weet heb ik het straks drukker.

Vannacht was een ramp! Eerst kon ik al niet in slaap komen. Mijn matras/bed zakt ongeveer een 30 cm in als ik erin ga liggen en is ook nog eens scheef. Daarnaast is mijn kussen super dik.. Ook niets voor mij en steken mijn voeten uit het bed. Dus dan denk je het ergste gehad te hebben totdat net wanneer ik eindelijk lekker indoezelde de straathonden zonodig met elkaar moesten gaan babbelen. En dan denk je dat is vast een paar uurtjes en dan is het klaar. Mooi niet hoor! De HELE nacht door.. Oordoppen hielpen er niets tegen (miss moet ik er vannacht 2 in 1 oor duwen ofzo) Tussen door af en toe licht geslapen en toen het eindelijk rustig werd, werd het licht! AAAHH en beginnen de vogels de fluiten en te zingen en te doen. De wekker ging om 8 uur maar we waren alledrie al om 6.30 klaar wakker. Gelukkig voelde ik me toen best wel fit.

Om 9 uur zijn we dan vertrokken richting een broodjes zaak want we hadden natuurlijk geen ontbijt kunnen kopen. Dus ik heb daar een broodje met kiplevertjes gegeten. Ja jullie lezen het goed! IK ja ;) Was ook nog eens best lekker. Daarna gingen we naar Lucien, onze huisbaas. Hij heeft een dierenwinkel en daar konden we dus even letterlijk aapjes kijken. Heel schattig en leuk. Ze pakte ook je hand en vinger vast :) Ook heeft hij heeeeel veel vissen en een papagaai. (Foto's volgen nog) We gingen snel weer door want de boot wachtte op ons. Een boot met een dakje was heel chill want die zon is super fel! Gelukkig hadden wij ons thuis eerst al met zonnebrand factor 50 ingesmeerd. Na ongeveer 10 minuutjes varen zagen we de dolfijnen, echt heel veel kleine rivier dolfijnen. Super leuk! Geprobeerd foto's te maken maar het resultaat is helaas niet denderend. Ze wilde ook maar 3x springen voor ons.

Super lang naar de dolfijnen gekeken en toen hadden ze nog een verrassing. Namelijk we gingen naar een strandje om daar even te zwemmen. Maar tot ons groot genoegen kwam daar een tropische regenbui aan. Dat mocht de pret gelukking niet drukken want toen gingen we maar gewoon in de regen zwemmen met een watermeloen om te eten. Was heel grappig en bizar om mee te maken. Het water was namelijk super lekker warm en de regen heeel hard en koud. We kregen gewoon een gratis massage! De stroming was wel heel sterk in de rivier dus we moesten best wel oppassen. Ik denk dat we wel een half uurtje in de regen hebben gezwommen en daarna nog een half uurtje in de zon. Was erg leuk. Strandje een beetje verkent, vrienden gemaakt met de zwerfhondjes en weer genoeg enge beesten gezien.

En alsof het allemaal nog niet genoeg was op onze 1e dag met jetlag gingen we ook nog even naar een plantage! Ja ach waarom niet, nu we toch in die boot zitten. Ondertussen begonnen we al te verbranden dus de schaduw maar in en kleding aan. En vlak voor de plantage ging onze boot stuk. Maakt niet uit want ze willen je allemaal helpen en zijn allemaal erg aardig voor ons en elkaar. Dus we werden verder gesleept en terwijl wij de plantage gingen verkennen werd de boot weer gemaakt. De plantage was een oude plantage en er woonde nu allemaal mensen. Heel primitief.. je ziet het welleens op tv maar om het met eigen ogen te zien is toch wel heel apart. Was even een brok in mijn keel en dan weet je weer hoe verwend je dan wel niet bent in Nederland! Foto's volgen nog :)

Om van de ene verbazing in de andere te vallen werden we uitgenodigt om bij Lucien te eten. Nou daar zeggen we geen nee tegen :) Dus met zijn allen ( 8e) lekker bij Lucien rijst met een sausje met 3 verschillende soorten vlees erin (knakworst, kip en iets van rundvlees) met een salade van tomaat en komkommers. Heel lekker!

We zijn toen naar huis gebracht en gingen meteen weer boodschappen doen. De supermarkt hier is echt een paradijs! Ze hebben het merk markant gewoon en allemaal nederlandse dingen! Zelfs drop! Ik kon mijn geluk niet op en om het helemaal af te maken worden je spullen door een medewerker op de band gelegt EN ingepakt door een medewerker! Wat een luxe zeg!

Vanavond gaan we eens een kijkje nemen in het nachtleven van Paramaribo en morgen gaan we weer om 9 uur naar white beach.. Lekker luieren aan het strand! Heerlijk! Ik hoop dat ik morgen de foto's erop kan zetten.

xx

  • 02 Oktober 2011 - 11:05

    Anneloes:

    Hee Sanne,

    Echt leuk om je verhaaltje te lezen.

    Geniet, leer en deel het met het thuisfront!

    Succes

    Dikke Kus

  • 02 Oktober 2011 - 20:23

    Charlotte:

    Hee San! Je verhalen klinken echt super leuk! Veel plezier nog en geniet want het gaat veelste snel voorbij! Chill trouwens van die drop!:p xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sint Helena, Jamestown

Stage in suriname

Recente Reisverslagen:

20 December 2011

The last but not least week Su

16 December 2011

Adrenaline weekenden

08 December 2011

Ì´m still in the `honeymoon` phase

04 December 2011

Operatie en Danta Bai

22 November 2011

Back to basic
Sanne

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1275
Totaal aantal bezoekers 24220

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 23 April 2014

Zuid-oost Azië

30 September 2011 - 30 December 2011

Stage in suriname

07 Januari 2015 - 30 November -0001

Working holiday visum Australië

Landen bezocht: