`Honeymoon` phase - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu `Honeymoon` phase - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

`Honeymoon` phase

Door: sannevanwezel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Oktober 2011 | Nederland, Utrecht

Hoi allemaal,

Na mijn bagage afgegeven te hebben die 23.1 kg woog afscheid genomen van opa oma en mama. Om 14.15 vertrok dan eindelijk ons vliegtuig met een half uurtje vertraging. De vliegreis was prima.. 9.5 uur beetje tv gekeken, geslapen en heel veel gegeten! Ddie viel heel erg mee gelukkig! Er werd al gelijk door verschillende mensen aan ons gevraagd of we stage gingen lopen.

Om 18.30 lokale tijd kwamen we aan in Paramaribo. Dat was half 12 nederlandse tijd. Gelukkig voelde ik me nog best prima. We moesten daarna door de duane en koffers ophalen en toen gingen we op zoek naar een mannetje met onze namen erop. We kwamen de hal nog niet in of we werden al besprongen door 5 Surinamers tegelijk! Die ons allemaal in hun busje weg wilde brengen. Gelukkig zagen we al vrij snel onze naam staan en werden we 3x doorgegeven aan een andere surinamer tot we bij diegene kwamen die ons weg zou brengen. Hij werkt zelf ook in het guesthouse Fenna op de Prinsessestraat 31 waar wij 10 weken zullen verblijven. Dwain is een hele gezellige surinamer die ons meteen op ons gemak stelde. Hij maakte wat grapjes en vond het jammer dat we moe waren.. (waren we niet maar zo zagen we er blijkbaar wel uit) anders had hij ons mee de stad in genomen. Het leek ons ook maar beter dat we een beetje op tijd zouden slapen aangezien we als verrassing morgen om 9! uur al op dolfijnentrip gaan. Wel enorm leuk!Wel hebben we toen maar onderweg even een biertje gedronken en de deal gemaakt dat Dwain met ons mee gaat als we gaan leren salsa dansen. Zijn ouders waren salsa koning en koningin van Suriname :| Eerst maar heeeel goed oefenen dan!

Bij het huis aangekomen schrokken we toch wel een klein beetje. Kleine kamertjes alles een beetje primitief en het dekbedovertrek van Marianne was erg smerig met een brandgat erin. We zitten alle 3 boven aan de straat kant en gelukkig had onze huisbazin de ramen dicht gedaan en de muggen verjaagd. Alleen boven aangekomen zaten er niet eens ramen in!!! Nja eerst gingen we even kennis maken met onze huisgenoten. We wonen er nu met 3 andere. 1 jongen en 2 meisjes. De huisbazin woont er ook en die is net zo gek als wij want die ging vanavond ook met de hele groep mee stappen. 1 Dolle boel dus! We hebben even gesocialized met onze huisgenootjes en iedereen die op bezoek kwam. Ook gelijk kennis gemaakt met ons eerste huisdier namelijk.... 1 van onze huisgenoten heeft als huisdier jawel.. en fucking vogelspin! WTF!

We gingen naar boven om onze koffers uit te pakken en de klamboe te installeren.. bleek ook nog een hele opgave en klus! Maargoed hij hangt. De warmte is warm! maar daar wen ik wel aan. De primitieve kamertjes enzo wen ik ook wel aan. Dat het warm water maar uit de douche sijpelt wen ik ook wel aan (is hier toch fucking heet dus koud douchen is ook niet erg) Aan het roekeloze rijgedrag van die surinamers ga ik ook wel wennen maar waar ik sowieso niet aan gaan wennen is al die beesten die we nu al in een paar uur gespot hebben! WTF.. een salamander op Marianne's kamer (verwijdert by me) een of ander mottenbeest op de deur in de gang en tot nu toe last but not least een kakkerlak van ongeveer 8 cm in de douche! Nou ik kan je vertellen dat ik nadat de kakkerlak weggelopen was heeeeel snel gedoucht heb terwijl ik constant naar het spleetje onder de deur keek.

Ohja voor wie de titel niet snapt zoek even bij google culture shock.. dan weet je wat ik ermee bedoel. Al zaten we bijna een momentje in de "everything is awfull" phase. Nu niet meer gelukkig! De warmte is ook onder controle.. zweten en stinken doe ik toch wel de komende paar dagen dus ik heb me eroverheen gezet.

En nu moet ik echt gaan slapen want het is hier nu 12.20 en nederlandse tijd 5.20.. Weer wel lang genoeg wakker geweest en slapen zal ook wel niet direct lukken. Bed kraakt namelijk bij minste of geringste beweging. Denk dat de oordoppen hun werk moeten gaan doen.

xxx en tot snel!!

  • 01 Oktober 2011 - 06:13

    Guy & Ingrid:

    Geweldig tof verslag !
    Levendig vertelt.
    Aan al die beesten begin je ook wel te wennen hoor Sanne !
    Kakkerlakken kom je "overal " tegen !
    Zelfs in The Big Apple krioelt het ervan.
    Amuseer je nog en als je het te warm hebt, kan je nog atlijd je raam open zetten hé ? -)))

  • 01 Oktober 2011 - 06:16

    Nina:

    sounds good! veel plezier!! XX

  • 01 Oktober 2011 - 09:23

    Freek:

    Leuk verslag van je eerste indrukken. Wat een gezelligheid met al die huisdieren!

  • 01 Oktober 2011 - 10:45

    Anne M:

    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Stage in suriname

Recente Reisverslagen:

20 December 2011

The last but not least week Su

16 December 2011

Adrenaline weekenden

08 December 2011

Ì´m still in the `honeymoon` phase

04 December 2011

Operatie en Danta Bai

22 November 2011

Back to basic
Sanne

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 24277

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 23 April 2014

Zuid-oost Azië

30 September 2011 - 30 December 2011

Stage in suriname

07 Januari 2015 - 30 November -0001

Working holiday visum Australië

Landen bezocht: