Pai, Gibbon experience en de Thaise eilanden - Reisverslag uit Khanom, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Pai, Gibbon experience en de Thaise eilanden - Reisverslag uit Khanom, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Pai, Gibbon experience en de Thaise eilanden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 April 2014 | Thailand, Khanom

Het is nogal een tijd geleden dat ik wat van mezelf heb laten horen, ik was vooral erg aan het genieten van alles hier. En als je aan het reizen bent wordt je lui en het is dan al teveel van je gevraagd om foto’s te uploaden of een blog te schrijven.

Maar hier dan toch nog een net voordat ik thuis kom. Ik ben nog een tijdje in Pai gebleven tot uiteindelijk bijna iedereen weg was daar. Mijn visa was aan het verlopen dus ik moest een visa run doen en dat kon ik mooi combineren met de gibbon experience in Laos. Jonnie en Alex hadden gevraagd of ik mee wilde naar de eilanden om wat vrienden van Jonnie te ontmoeten die ook scuba duikers en klimmers zijn. Dat kon ik natuurlijk niet afslaan dus eerst maar gibbon experience en dan maar weer terug naar Thailand. De Gibbon Experience was super gaaf! Trekking, kabelbanen en zwemmen alles in 1 tour. Het was ontzettend hoog in de bomen en de kabelbanen waren enorm lang. We hadden ook een leuke jonge groep en we sliepen in boomhutten. Omdat het ‘s avonds vroeg donker werd speelden we hele avond kaarstspellen. We hebben helaas geen aap gezien maar enorm veel lol gehad en een grote adrenaline kick. Ik denk dat de meeste van jullie al een paar foto’s op facebook gezien hebben. Na de gibbon experience zag ik Jonnie, Alex, Ryan en Ina weer in Bangkok om naar Krabi te vliegen. Vanaf daar gingen we met een boot naar Koh Lanta waar we Steve en Alex zouden ontmoeten. 2 Dokters uit Australie. We kwamen daar ‘s avonds aan en Jonnie heeft vorig jaar 4 maanden hier gewerkt dus die kenden een hoop mensen. Koh Lanta is een prachtig eiland met wilde aapies ☺ . De volgende dag gingen Steve en ik een opfris cursus voor het duiken doen terwijl Jonnie en Alex hun open water deden. Ging allemaal prima, is net als fietsen, je verleert het niet. En de volgende dag stonden er 2 duiken op het programma. We gingen alle 4 met dezelfde instructeur en Steve en ik konden een beetje rond zwemmen terwijl zij de oefeningen konden doen. Het was fantastisch en super mooi! We hebben enorm veel gezien. De dag erna hadden we een rust dag omdat de instructeur voor een visa run moest en hebben we het eiland een beetje verkent met scooters. De dag erna hadden we 3 duiken en Steve en ik warden wat brutaler en gingen er zelf opuit omdat die andere 2 erg traag waren met hun oefeningen. We moesten oogcontact houden maar we kenden het gebied en gingen er zelf een beetje op uit. We gingen om de zoveel tijd terug om te checken of ze al klaar waren maar dat was niet dus gingen we weer verder. We hebben zelf onze safety stop gedaan en heel veel gezien. Die dag hebben we een Nurse haai gezien, een zeeslang, lionfish en nog veel meer andere mooie vissen. Was een geweldige dag. We hebben een week in Koh Lanta gezeten en toen gingen we naar Tonsai beach, DE! Plek om te klimmen! We deden een 3 daagse cursus inclusief voorklimmen het was geweldig! Eens wat anders dan in de hal klimmen. Het was even wennen in het begin want de route is niet zo duidelijk maar het was super gaaf! De uitzichten waar fenominaal als we boven waren en het voorklimmen was ook heel tof. Op het strand konden we ook wat boulderen om ons nog wat extra moe te maken. We hebben ook een dag de deep water solo gedaan en dat houd in dat je bouldert boven het water. Dus als je valt val je in het water. Ik heb tot 18 meter geklommen en toen vond ik het hoog genoeg met in mijn achterhoofd dat ik ook weer naar beneden moest. En ik kon klimmend naar beneden maar als ik dan zou vallen zou ik ongecontroleerd vallen en hard terecht kunnen komen maar als ik zou springen zou ik gewoon kaarsrecht in het water kunnen springen. En dat is natuurlijk veel cooler. Daarnaast waren mijn armen aardig moe. Die sprong was geniaal! Super hoog en eng maar tegelijk ook zo cool! Was een gave dag! Na een week in Tonsai Beach gingen Alex, Jonnie en ik weer terug naar Koh Lanta zodat Jonnie en ik onze advanced dive brevet konden behalen. Deze duiken waren super cool! We deden een deep dive, nitrox dive, navigation dive, fish id en wreck dive. We zagen bij 2 van de duiken enorme manta’s van 6 meter spanwijdte. En ze waren super nieuwsgierig dus kwamen soms op een meter afstand bij je. Dit is een van de meest indrukwekkende en mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Ik zal de foto’s online zetten. In Koh Lanta adviseerde 2 vrienden van Jonnie ons om naar Khanom te gaan. Het is daar helemaal nog niet touristisch, goedkoop en de mensen spreken niet zo goed engels. We zitten hier nu 5 dagen en het is prachtig. Hele stille onaangestaste stranden. De mensen zijn extreem vriendelijk en het is heel rustig. Vandaag hebben we albino dolfijnen gezien en morgen gaan we naar Cambodja, dat gaat ons 2 dagen kosten. Daar op de eilanden chillen en misschien nog naar de tempels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 24302

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 23 April 2014

Zuid-oost Azië

30 September 2011 - 30 December 2011

Stage in suriname

07 Januari 2015 - 30 November -0001

Working holiday visum Australië

Landen bezocht: