Wonderfull Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Wonderfull Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Wonderfull Pai

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Mijn laatste dagen in Chiang mai heb ik een beetje over marktjes gelopen zoals de night bazaar en de sunday market. Erg leuke is dat en zo druk! Echt bizar. Je kunt er ook zo enorm veel kopen! Op de markt liepen we weer zo'n 3 keer tegen het Amerikaans stel op. Zij gingen echt alles proberen wat ze niet kende dus ik heb geen idee wat ik allemaal op het maar het was veel en lekker :). Bastiaan en ik besloten dat we wilde gaan raften. Olly hadden we bij het hostel ontmoet en die wilde ook wel mee. Dus wij dat voor de volgende dag geregeld en om 9u gingen we op pad. Moesten iedereen ophalen en Bastiaan heeft inzuig Thailand heel lang gedoken en zei nog "ik hoop dat er geen Chinezen mee gaan want die kunnen niet zwemmen." Eerste plek waar het busje stopt stappen er 7 Chinezen in haha. Het was 1 februari Chinees nieuwjaar dus die hebben allemaal vakantie nu. Na uren rijden eindelijk aangekomen waar we eerst op krachten gingen komen door wat lekkere rijst. Daarna kregen we een hele uitleg over alle commando's die we konden krijgen, ik vond dat een beetje overdreven want het was geen regen seizoen en het water leek vrij rustig. Hij had het allemaal over als er mensen van boord vielen en als we vast zouden lopen op een rots enzo haha. Het was aan ons om de schipper te kiezen en we konden kiezen voor fun of de dood haha. Nou dan kozen wij de fun wel. Nou de rivier was toch wat wilder dan ik had verwacht. Was toch maar goed dat ik wel opgelet heb bij de uitleg hihi. Bij een wat rustiger stuk gingen mochten we even lekker zwemmen. Op een gegeven moment kregen we het commando dat we zo ver mogelijk naar rechts moesten hangen en toen kwam een andere gids ons omduwen haha. Na heel wat wilde stukken kregen we een complimentje van de gids dat we zo een goed team waren. We waren erg internationaal, Duits, Noors, Australisch, Thais en Nederlands. Na een uur stopte gids ons en gingen we tegen een grote rots aan liggen. We mochten daar toen opklimmen en vanaf springen. Dus ja we hadden echt de goede gids gekozen. Was alleen iets minder grappig dat mijn team zich opeens tegen me keerde en me eruit flikkerde. En me er ook niet meer in lieten en hard weg roeide.. Lag ik daar in het water. Gelukkig mocht ik er op een gegeven moment toch weer wel in. De rivier was op sommige plekken echt wel wild en de gids moest me ook 2x met zijn peddel terug de boot in "slaan" haha. Onze boot liep links vast tegen een steen en toen gaf hij het commando om allemaal naar rechts te hangen en op het moment dat ik dat deed dacht, klopt dit wel? En voordat ik nog iets kon doen gingen we alweer overkop haha onze gids kwam niet meer bij! Is ook zo stom want je vertrouwd zo op die gids dat je alles doet zonder na te denken. Oeps!
Vlak voor het einde vroeg de gids of we een spel wilde spelen, het heette helicoptertje. Dus wij ja hoor prima en we moesten allemaal voorin in de boot gaan zitten en de 2 buitenste moesten ieder een andere kant uit roeien waardoor we rond gingen draaien en toen kwam de gids er ook nog bij zitten die aan het touw trok waardoor de hele achterkant omhoog kwam!! Haha geweldige afsluiting, was erg leuk!
Ondertussen had ik al een paar dagen last van mijn verstandskies die mijn wang in leek te groeien wat echt mega veel zeer deed. Dus die avond toch maar even een tandarts opgezocht samen met Jolien. Dat is de zus van Jelle waarvan ik wist dat ze ook hier was. We probeerden in Bangkok al te meeten maar dat is niet gelukt toen! Gelukkig wilde ze even kijken maar ze wilde een rontgen foto en dat moest in een andere kliniek en die was al gesloten dus moest ik de volgende dag maar terug komen. Die avond dan eindelijk mijn eerste klassieke Thaise massage gehad met voeten en vuisten enzo. Was heerlijk maar soms ook behoorlijk tanden bijten want ze wist de plekjes wel te vinden hoor!
4/1 om 9 uur ben ik vandaag naar de tandarts terug gegaan maar nee hoor niks geen foto, kon hem er beter uit laten halen volgens de tandarts. Zeker als ik naar Laos ga want de medische zorg daar is niet heel erg goed. Dus tja dan voor maar liefst €12,50 mijn verstandskies laten trekken. Dus nu zit ik in de bus naar Pai op een watje te bijten haha. Gelukkig ben ik er nu vanaf. Hoef ik me daar iig geen zorgen meer over te maken.
In pai aangekomen ging ik op zoek naar een leuke slaapplek. Ik kreeg als tip het Giant guesthouse. Daar aangekomen kijk ik mijn ogen uit! Prachtige bamboe hutjes en hele mooie omgeving. 2 Zweedse meisjes van het andere hostel komen ook net aan en 1 is hier vorig jaar heel lang geweest. 'S avonds kennis gemaakt met een hoop locals en naar een jazz café met live muziek gegaan. Was heel leuk.
De rest van de dagen heb ik veel met die jazzband opgetrokken en heel veel leuke mensen ontmoet. Ook ben ik 1 nacht goed ziek geweest, waarschijnlijk voedselvergiftiging. Maar dat was na 2 dagen gelukkig weer helemaal weg. 1 Dag heb ik een mahout training gedaan met olifanten wat ontzettend cool was. Een mahout is de verzorger van de olifant. Iedere olifant heeft er 1. We moesten commando's leren in het Thais om de olifant te berijden maar dat viel nog niet mee. Het zijn net kleine kinderen en je moet je stem erg verheffen. En als ze dan niet luisteren is het net alsof je heel slecht Thai spreekt. Wel grappig eigenlijk.
We hebben gewandeld met ze, eten voor ze verzameld en gevoerd en in de rivier met ze gespeeld. Eigenlijk was het meer de mahouten de olifant die met mij speeld ipv de olifant en ik samen. De mahout zei me dan bijvoorbeeld op zijn nek te gaan zitten en zijn oren erg goed vast te houden en de mahout gaf dan een commando waardoor de olifant bijvoorbeeld heel hard begon te schudden met haar hoofd waardoor ik in het water flikkerde. Dit deed hij ook toen ik op zijn slurf zat waardoor ik over de hele olifant in het water duikte. Het was erg grappig maar ook best eng omdat je geen idee had wat hij nu weer ging doen. Het is zo knap dat ze zo'n enorm beest zoveel kunnen leren. En mooi om te zien. De olifanten zagen er erg gelukkig uit en mochten ook 's avonds weer terug de jungle in om daar te slapen. Ze deden hier ook niet aan van die stoelen op de olifant.
De omgeving van Pai is ook geweldig en erg leuk om rond te scooteren. Zo ben ik naar de cancyon geweest, watervallen, hotsprings en een spa resort.
Erg leuk om Met de scooter hier rond te crossen. En de omgeving te ontdekken. Ontzettend veel leuke mensen hier ontmoet en ik ben hier nu al veel langer dan ik ingepland had. Komt door al die leuke mensen en het rustige dorpje met prachtige natuur hier. Op een gegeven moment hadden een paar vrienden het geweldige idee om naar de waterval te gaan die 3 uur hiken is en daar dan te overnachten. Dat leuk mij ontzettend gaaf dus ik zei dat ik mee ging. Alleen mijn telefoon was een van de nachten ervoor gestolen dus ik wilde eerst even voor mezelf uitzoeken hoe dat dan zat met de verzekering enzo. Ik ging het dus niet halen om meteen met hun mee te gaan dus ik vroeg of het mogelijk was dat ik later kwam. Dat was mogelijk als ik nog wat extra eten kocht. Nou dus prima, ik alles even uitgezocht en wat eten gekocht. Mijn tas ingepakt en om 1 uur was ik er klaar voor. Op naar 3 uur hiken met mijn grote backpack met enorm veel water. Een avontuur. En nou en of, dat was het zeker! Eerst ben ik namelijk een half uur verkeerd gelopen. En de mensen van het guesthouse zeiden al dat ik op moest schieten dus ik begon al te twijfelen of ik terug moest gaan. Op dat moment kwam ik een local tegen en die wees me de geode weg. Bleek dat ik aan de andere kant van de rivier moest zijn. Oeps! Het was al wat later en ik moest er in ieder geval voor zorgen dat ik voor donker bij de waterval en ons kampje aan zou komen dus ik begon met een behoorlijk tempo te lopen wat ik erg goed vol hield. Onderweg werd ik wel gek van al de muggen rond mijn hoofd en warm was het zeker! Ik kwam af en toe mensen tegen die dan vervolgens helaas niet wisten hoe lang het ongeveer nog was. 1 stel was er zelfs helemaal niet aangekomen. Op een gegeven moment moest ik een enorm steile helling op waar ik wel 10 keer moest stoppen om op adem te komen. En een half uurtje na die helling kwam ik eindelijk aan! Helemaal rood en bezweet dus de waterval was meer dan welkom. Zij hadden de tenten al opgezet en ik kon eerst lekker bijkomen terwijl ik een sate spies aan het maken was. Het eten was geweldig! Aardappels gekruid met ginger en wat kruiden die een van de gasten mee had genomen in folie op het vuur laten koken. Dan de sate spies en ik had wat rijst meegenomen. Uiteraard waren we ook goed voorzien alcoholische drankjes. Het kampvuur, de omgeving, de muziek en de mensen waren allemaal zo geweldig! Om 3 uur gingen we als laatste slapen en we werden pas om 11.30 als laatste ook al weer wakker. De helft van de groep had alles al helemaal opgeruimd en waren al klaar om te gaan dus die gingen al vast vooruit. Lekker ontbeten, gewassen in de rivier en terug gewandeld. Dezelfde dag nog lekker gechillt in het hotspring spa resort om bij te komen samen met Jonny. De dagen erna vooral met hen opgetrokken. Zijn 2 vrienden van engeland en ze spelen gitaar. Dus af en toe bij een kampvuur de gitaren meegenomen en de laatste dag en is de vriend van Jonny aangekomen die drums speelt en die hier de cohoon speelt. Vanavond moeten ze optreden in een bar en de avond erna ook nog.

  • 21 Februari 2014 - 11:50

    Tante Jet:

    Wat geweldig weer om je avonturen lezen. Door je manier van schrijven zie ik het al helemaal voor me.
    Ik kijk al uit naar je volgende verhalen.
    Kusjes.

  • 21 Februari 2014 - 12:48

    Annette :

    Hoi Sanne
    Wat leuk om je verhaal weer te lezen.
    Wat een ervaring zeg en wat onderneem je veel, wel heel gezellig.
    Veel plezier verder en geniet ervan.
    Gr.. Annette en de rest

  • 22 Februari 2014 - 17:42

    Guy & Ingrid:

    Fijn om je zo te kunnen volgen, Sanne.
    Al veel Tom Yam soepjes gegeten ?
    Amuseer je nog, and keep on rockin' groupie !
    G&I

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Sanne

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 24303

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 23 April 2014

Zuid-oost Azië

30 September 2011 - 30 December 2011

Stage in suriname

07 Januari 2015 - 30 November -0001

Working holiday visum Australië

Landen bezocht: