Bangkok en Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Bangkok en Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Bangkok en Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Januari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteren na een lange reis aangekomen in Bangkok. Van het vliegveld met de trein en taxi naar het hostel gegaan maar ik kon pas om 14u inchecken en was om 10u al daar. Van de protesten weinig gezien, alleen met de taxi moesten we en paar keer om omdat ze een kruispunt waar we langs wilde dan bezet hielden. Maar die extra euro die uiteindelijk op de meter stond kon me aan me reet roesten, ik had het gevonden! :) Mijn backpack kon ik daar gelukkig wel dumpen. Na even bijgekomen te hebben en wat gekletst met een Duits meisje die me nog tips gaf ben ik zelf naar the grand palace gegaan. Omg! Wat is dat overweldigend en mooi! Zoveel mooie tempels en overal muurschilderingen. Prachtig! Nadat ik eindelijk uitgekeken was ben ik naar Wat Pho ( de liggende buddha) gegaan. Ipv dat dat alleen een tempel was met die liggende buddha waren daar natuurlijk ook een stuk of 20 bezienswaardigheden dus daar kon ik mezelf wel ff vermaken. Ondertussen was het al 4uur dus kon ik gaan inchecken en dus ook douchen en omg wat was ik daar aan toe. Mijn voeten deden ondertussen wel zeer in mijn slippers en dus ik wilde zo snel mogelijk naar het hostel (nappark). Toen werd ineens al het verkeer gestopt en mochten voetgangers zelfs niet meer doorlopen. Ik stond voor het ministerie van defensie en er kwamen ineens allemaal commando's uit rennen die allemaal netjes op een rijtje gingen staan. Ik dacht echt ohjee wat gaat er nu weer gebeuren en ik had geen idee waar ik moest kijken haha. Tot er in de verte een politieauto met sirenes aan kwam rijden met een stoet dikke auto's achter zich aan. Vanuit het ministerie klonk ondertussen een trompet. Achteraf hoorde ik dat het de koning was die in een van de auto's zat. Vandaar ;). Bij het hostel lekker gedoucht en me geïnstalleerd :). Lekker uitgerust en met wat mensen gekletst. Uiteindelijk gingen we met zijn 3e eten. Danouck en ste phi :). Toen maar vroeg naar bed omdat ik had afgesproken de volgende ochtend met Ste phi naar Kanchanaburi te gaan en we om 7u moesten vertrekken. Lig ik lekker te slapen... Komen ze me wakker maken om te vragen of ik het ook goed vond om naar de floating en weekend market te gaan en dan de dag erna met zijn allen naar Kanchanaburi. Dus ja hoor, gezellig! Moesten we alleen wel om 6u op :| damn!
25/1
Niet zo lekker meer geslapen, waarschijnlijk de jatlag.. De floating market was erg leuk maar toch ook wel erg toeristisch. Ik vond de weekend market leuker omdat het minder toeristisch was en we dus niet steeds geroepen werden om te komen kijken. Vanavond een rustig avondje met misschien een drankje en massage (a) op Khoa san road.
26/1
Vandaag vroeg opgestaan om nu ècht naar Kanchanaburi te gaan. We moesten met de trein en die vertrok om 7:50 dus moeten we erg vroeg op! Janina kon helaas niet meer mee want ze had de hele nacht over gegeven. We spraken af contact te houden. De trein kwam uiteraard te laat en deed er natuurlijk ook nog langer over dan dat ze zeiden. En oh ja, hij maakte ook echt enorm veel kabaal! Eindelijk in Kanchanaburi aangekomen hebben we meteen een ticket voor de nachttrein gekocht. Omdat ik Marco daar de 28e ga meeten. Ste phi en Danouck gaan mee dus dat is gezellig. Hopelijk zien we Janina dan ook weer in chiang mai. We hadden vrij snel een chill hostel gevonden met een kamer met 4 bedden. Het hostel had een erg mooie tuin! Ook het restaurant was erg goed! Goede keuze dus :). Omdat we vrij laat waren hebben we voor de dag erna een tour geboekt en gingen we nu de stad een beetje verkennen. Er is namelijk een museum over de 2e wereld oorlog, de death train, em. the bridge on the river Kwai. Erg bekend van de film "the bridge on the river Kwai". Tijdens de 2e wereld oorlog werden gevangen naar Thailand en Burma gestuurd om het treinspoor te bouwen. Zij leefden echter in zulke slechte condities dat er enorm veel zijn gestorven. Ze kregen bijvoorbeeld half zoveel voedsel als ze nodig hebben met zulke enorm zware lichamelijke arbeid. Ze hebben het hele spoor en de brug met de hand moeten bouwen. Het museum was erg indrukwekkend en leerzaam. En naast het museum bevond zich de begraafplaats van al de slachtoffers. Het was enorm groot. Na nog wat wandelen door de. Stad zijn we naar ons hostel gegaan om op tijd ons bed in te kruipen.
27/1
Vandaag weer vroeg op! Jeeh.. Ik dacht dat ik op vakantie was! Hihi. Vandaag eindelijk naar de watervallen van Erewan parc. En omg wat waren deze geweldig :). Enorm mooi en dus prachtige foto's gemaakt en heerlijk gezwommen. Lekker gehiked omdat het 2 km lopen was naar de 7e verdieping. Ja je leest het goed, de watervallen waren onderverdeeld in verdiepingen en maar liefst 7!! En we hebben apen gezien. Eerst zagen we een baby aapje, zo schattig en zo dichtbij!. Maar toen kwam mama aap en mama aap was een beetje hebberig en lelijk. Ze leek wel ziek dus daar wilde ik niet bij in de buurt komen. Jammer genoeg had ik daar niet zoveel over te zeggen want ze kwam onze kant op en probeerde de plastic tas van een vrouw te pakken. De man schrok en sloeg de aap! Dus toen kwam de aap naar hem, hij stond alleen op een trap dus toen viel hij bijna. Had ik nog bijna eerste hulp moeten verlenen want het was erg hoog. Toen schrokken we wel even. Lekker geluncht en haha onze gids had een dode spin gevonden en ik wist dat de andere meiden er als de dood voor zouden zijn dus ik zette hem opeens op tafel en ze schrokken zich dood haha. Maar het mooie was dat ze pas echt begonnen te gillen en rennen toen de gids zei dat het een echte was en dus dood en niet van plastic haha. Dat was leuk. (Ik moet toegeven dat ik dat ook dacht tot ik het aanraakte!)
Daarna gingen we naar de deathrail met een mini grot er naast en met de trein reden we een stuk over de death rail. Bizar dat daar dus zoveel mensen voor zijn gestorven. We hebben kort een blik geworpen op de bridge on the rivier Kwai want we hadden wat haast om de mini bus en later de nachttrein te halen in Bangkok. Dus wij haasten en netjes op tijd bij het hostel komt die mini bus natuurlijk te laat. Wij al bang dat we dan de trein maar net zouden halen maar dat was niet nodig want de chauffeur reed als een gek! Holy shit zeg. Dus nu zit ik in de nachttrein en morgen ga ik dit verhaaltje online zetten. Morgen ga ik Marco zien! Zin in!! Ik vind het backpackers leventje tot nu toe al geweldig :).

Kusjes!!

Ps. het is hier 29 Graden (a)

  • 28 Januari 2014 - 13:44

    Guy En Ingrid:

    dankuwel voor het geweldig tof verslag, Sanne
    zo reizen we ook een beetje mee;
    wat 29° ? hmm lekker
    laat je maar eens lekker masseren daar ! Ingrid liet dit elke dag doen.
    met de rugzak reizen kan heel verslavend zijn !
    volgens ons heb je de microbe al te pakken !
    amuseer je
    g&i

  • 28 Januari 2014 - 16:41

    Tante Jet:

    Hoi Sanne,
    Wat geweldig weer om jou reisverslagen te lezen. Ik zie het al helemaal voor me, hoe jij daar met je rugzak allerlei wilde aventuren beleefd. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Kusjes.

  • 28 Januari 2014 - 17:28

    Claire:

    Woww tof Sanne! Ben maar een klein beetje jaloers ;)
    Vooral die 29 graden klinkt wel errrug fijn!
    Binnekort even een skypedatje proberen te plannen?
    Heeeeeel veel plezier met je volgende avonturen! xxxx

  • 29 Januari 2014 - 20:55

    Annette:

    Hoi Sanne,
    Leuk je verhaal weer te lezen, nog maar net weg en dan al zoveel gezien en meegemaakt.
    Geniet er lekker van en kijk al weer uit naar het volende verhaal.groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Sanne

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 24297

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 23 April 2014

Zuid-oost Azië

30 September 2011 - 30 December 2011

Stage in suriname

07 Januari 2015 - 30 November -0001

Working holiday visum Australië

Landen bezocht: