Trekking in de bergen rond Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Trekking in de bergen rond Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Trekking in de bergen rond Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

De rit in de nachttrein als erg leuk! Verrassend goed geslapen ook en goed aangekomen in Chiang mai. Zo snel mogelijk Marco en Remy opgezocht om dingen voor de trekking te bespreken met mister whisky. Heel leuk om Marco hier te zien!! Ze lieten me meteen foto's zien en toen werd ik al helemaal enthousiast! Om 5u hadden we een meeting om de gids te ontmoeten en de rest van de groep. 2 Fransen mannen en een Amerikaans koppel van rond de 30. Zij was echt een meisje meisje dus ik dacht nog, ohjee! Dat wordt nog wat! Maar het leken wel gezellige mensen. Die avond zijn we met de meiden gaan eten, tas ingepakt en vroeg naar bed gegaan omdat we zo vroeg op moesten voor de trekking. (Non toeristic) we zouden ons gels terug krijgen als we een andere toerist zouden zien.
29/1
Om 6u ging de wekker want om 6.30 zouden we opgehaald worden. De jeep kwam aan en toen bleek dat er nog 2 Duitse gasten mee gingen. Gezellig! We gingen eerst naar de market om wat te kopen voor de trip. We hebben erg ver gereden wat al een avontuur op zich was. Het was namelijk geen gewone auto of gewoon busje waar we allemaal in paste maar een soort van jeep met achterin de bak ingebouwden bankjes haha. Dus we zaten gewoon buiten te hobbelen. Wat hebben we gelachen om de manier waarop ze wegen bouwen. Ze doen 1 kant tegelijk. Dus bijvoorbeeld alleen links, en ze leggen het niet meteen achter elkaar. Dus er ligt links een stuk en dan 100m niets en dat gaan ze ineens daar weer verder haha.. Heel weird. Na een hele tijd rijden kwamen we bij de olifanten aan die we mochten voeren. Wat een leuke beesten zeg! Geweldig! Na het voeren mochten we ze gaan wassen en 1 was ons met zijn slurf steeds aan het nat sproeien haha! Helaas moesten we op een stoeltje op de olifanten gaan zitten wat ik niet zo leuk vond omdat dat gewoon echt niet prettig is voor een olifant. We hebben toen een half uurtje gelopen achter op de olifanten en we mochten op de nek zitten wat nog best eng is want de "schouders" van de olifant zitten dan precies onder je. En de stugge haren prikte enorm in mijn billen en benen. Oftewel comfortabel is anders haha. Onze olifant heette tabaam en wat een power hebben die beesten zeg! Erg indrukwekkend. De volgende stop was bij een school in een dorpje. We liepen er naartoe en de kinderen rende naar buiten. 1 liep voorop en rende zo 3 mensen voorbij en knuffelde Remy. Out of the blue knuffelde hij Remy, zo schattig! De andere kinderen volgde al snel en het Amerikaanse stel hadden kleurpotloden en papier mee genomen. Toen hebben we denk ik zo'n uur met de kindjes gespeeld. Zo lief! Nadat we ondertussen allemaal helemaal onder de blauwe plekken zaten van de bumpy ride kwamen we op het punt dat we moesten gaan lopen. Onze gids is zelf in een dorpje in de jungle opgegroeid dus hij wist enorm veel van alle planten en bloemen en bomen enzo af. Echt heel cool. Zo liet hij zien welke boom een hele brandbare schors heeft en welke boom we moesten omhakken om daar vervolgens schoon drink water uit te drinken. En welke bessen enzo je wel en niet kunt eten, wanneer je kunt zien of iets giftig is en ga zo maar door. Na een fantastische wandeling van een paar uur door de rijstvelden en dorpjes kwamen we aan in het dorp waar we gingen slapen. Daar konden we proberen vuur te maken zonder lucifers of aansteker. Nou ik kan je vertellen, dat viel lang niet mee! We hebben denk ik wele en uur geprobeerd, zelfs de gids voor er het opgaven. Niets voor ons haha. De gids ging eten maken en wij konden wat rusten en met de kinderen spelen. We hadden ook katapulten bij waar we mee konden oefenen. Marco was hier best wel goed in! Na het heerlijke eten gingen we rattenvallen zette. In de hoop dat we morgen rat als ontbijt konden eten haha. Het was ook leuk om de jungle bij night te zien. Een grote tarantula gezien!
Na lekker bij het kampvuur gezeten te hebben met zijn allen en een paar locals van het dorpje gingen we proberen te slapen. Maar dat was gewoon op de grond in een bamboe hutje haha. De sterren zijn geweldig hier trouwens! Nog nooit zo iets gezien!
Ohja, Marco denkt dat als hij sinaasappel met een Engels accent uitspreekt iedereen wel snapt waar hij het over heeft haha!
30/1
Nou, van slapen is niet veel terecht gekomen! Wat was het koud zeg. (2000m hoog) Ik had een hele boel kleding bij maar dat mocht niet baten. Daarnaast lagen er 2 mensen te snurken, maakte de jungle enorm veel herrie en lag Marco hele rare geluiden te maken in zijn slaap. Maar goed, het feit dat we 1 rat voor het ontbijt hadden gevangen maakte me dag al weer helemaal goed haha. Ekkie ging hem klaar maken en deed er wat kruiden op. Gelukkig had hij ook brood bij die we boven het vuur konden roosteren met jam en boter haha. Ik heb de staart geproefd die smaakte naar een vlees wat te lang op het vuur gestaan had en een stukje van zijn achterpoot die een beetje naar kip smaakte met Thaise kruiden. Best prima dus, maar ik hield het toch liever daar maar bij. Nadat onze buikjes vol waren gingen we weer op pad. We liepen een geweldig mooie route langs rijstvelden en bergen met prachtige uitzichten. Onderweg liedjes zingend en we kwamen erachter dat de Amerikaan een music writer en producer is van onder andere flo-rida, david guetta en Maroon 5. Het liedje "talk dirty to me" en "heartbreaker" zijn van hem?! Zo vet! En ohja, zijn zus speelt de hoofdrol in Step up 2! Echt heel gaaf en ze zijn zulke leuke mensen met zoveel positieve energie om zich heen. Na een paar uur lopen door onder andere een dorpje met enorm veel kippen (Marco hield zich verrassend goed) kwamen we bij het dorpje waar we gingen lunchen. Einde van onze wandeling en we zouden nu naar het raften rijden met de jeep. Onderweg kwamen we langs een school en de kinderen van ons slaap dorp waren daar met hun klasgenootjes aan het voetballen. Toen mochten wij ook even het kind in ons los laten en een half uurtje mee doen. Dag klein laatste energie wat ik nog had. We waren allen zeer fanatiek en aan het einde was ik van top tot teen oranje van het zand. Ik was namelijk 2 keer gevallen. Ook lagen mijn voeten helemaal open en was mijn knie geschaafd.
Maar goed het was zo vet om met hen te voetballen dat me dat niets uit maakte. Aangekomen bij het bamboe raften hadden we een Nederlands team gemaakt. Dat was achteraf niet het beste team. We startten als eerst en we finishte als laatste haha. 1 keer gecrasht en 1 keer verloor ik mijn stok die Marco redde alsof het zijn paspoort was door een duik te maken over het vlot haha. Als laatste activiteit van onze geweldige trekking gingen we naar de waterval. Daar konden we vanaf een rots erin springen. Heel gaaf. En het water was héél koud!! Maar wel mooi helder dus konden we ons even een beetje opfrissen want dat was hard nodig haha. Na een lange reis terug besloten we nog met de Amerikanen en Duitsers wat te gaan eten. Zijn bij een erg goed Mexicaans restaurant geweest. En oké laten we dan ook nog 1 drankje toen zeiden we toen we de rooftop bar passeerde. Uiteindelijk lagen we om 1u in bed geloof ik haha. Compleet afgepeigerd!
31/1
Ipv de volgende dag helemaal niets te doen hadden we afgesproken met scootertjes rond te gaan rijden. Onze gids wilde ons wel gratis mooie plekken laten zien dus toen zijn we naar een tempel gereden waar we met een monk konden praten omdat we onze persoonlijke vertaler bij hadden en kregen we een geluks ding van de moneytree. Daarna reden we over een verschrikkelijk moeilijk rijbaan weggetje naar de longnecks tribe. Erg interessant om dit te zien! Onderweg zagen we de mooiste uitzichten en stopte we nog bij een waterval waarin we konden glijden. Erg leuk! Bastiaan en ik waren nog even kwijt gereden maar dat is ook weer goed gekomen. Op de terug weg werd het al wat kouder en op een gegeven moment stopte we bij een huis en daar moest een nieuwe scooter van de pick-up gehaald worden. Dus de mannen even helpen en wij zeiden tegen elkaar. Hoe hadden ze dit zonder ons gedaan?! Rare communicatie hier haha. Nu bleek dat ook meteen een whisky brouwerij te zijn. Nou dat konden we wel gebruiken want het was erg koud op de scootertjes. Bijna in chiang mai aangekomen kregen Jason en Vickie een lekke band! Dus toen Remy dat ding naar de makers gereden terwijl ik bij Jason achterop zat en Vickie tussen de gids en zijn vriendin zat haha. Gelukkig was hij zo gemaakt en konden we verder. Bij ekkies huis aangekomen daar nog meer whisky gedronken met vrienden van hem. Uiteindelijk zijn Marco, Remy, Bastiaan en ik nog uit geweest.
1/2
Vandaag eindelijk eens lekker niets gedaan. Alleen een beetje bij het zwembad gechilld en door de stad gelopen. 3 x de Amerikanen tegen gekomen en 's avonds naar de night market geweest. En afscheid genomen van Marco en Remy :(.
Lekker op tijd naar bed en morgen weer een nieuwe dag! :)

Kusjes Sanne

• 02 Februari 2014 - 14:09

Guy:

Toffe verhalen, Sanne.
    Bedankt !
    Als terug bent, zal ik een keer rattensoep voor jou maken om wat af te kicken.
    Fijne vakantie.
    Ik laat het Ingrid zo lezen.
    Wij gaan straks naar Oma & Rinus.
    Vorige week was het het feestje van Stefanie die 16 werd.
    Lekkere taart !
    Bye bye !