Eerste indrukken Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Eerste indrukken Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken Australie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Februari 2015 | Australië, Brisbane

Op 26 jan (Australiedag) kwamen we aan in Brisbane. Ons originele plan was om naar Cairns te gaan omdat daar veel farm-werk is te vinden, maar omdat het Aussie dag is en we bij een vriend (Bennie) kunnen crashen besloten we niet op de laatste vlucht te stappen. Daarnaast kwamen we onderweg backpackers tegen die zeiden dat er rondom Brisbane ook veel werk is te vinden.
We kwamen bij de taxi aan bij het huis van Bennie en keken onze ogen uit! Hij woont volgens mij in een van de rijkste buurten van Brisbane (Hamilton) op een heuvel met een uitzicht over de stad en de rivier in een enorme mansion! Het is enorm en prachtig! Dat hadden we niet gedacht toen hij ons aanbood bij hem te crashen. We waren moe van de vlucht dus na een paar biertjes omdat het Australië dag was gingen we erg vroeg naar bed.
De volgende dag gingen we wat online zoeken naar werk en kregen we een tour van een huisgenoot van Bennie die Jonnie ook van reizen kent (Blair). Zo hebben we wat sightseeing in Brisbane gedaan wat erg leuk was. En wat ons opviel is dat alles is zo modern en nieuw! Echt het tegenovergestelde van Europa waar je ook heel veel oude gebouwen hebt. Ook is de bevolking hier minder dicht dus het is in een grote stad als Brisbane eigenlijk helemaal niet zo druk als je zou verwachten. Een erg leuke eerste indruk van Australië dus en ook de mensen hier zijn erg vriendelijk en open.
Vandaag gingen we namelijk een bank account openen en hij zelf was engels en had ook gebackpacked in Australië dus hij kon ons goede tips geven om werk te gaan zoeken. Erg aardig van hem.
We wachten momenteel op ons tax file number en tot die tijd trekken we mogelijk in 1 van de vrije kamers tegen een relatief lage huurprijs voor een week.
Daarnaast zegt iedereen dat alles zo duur is in Australië maar dat vinden wij nog wel meevallen. Ja er zijn zeker dingen waarvan je zegt: “ jeetje dat is duur!” maar heel veel dingen zijn goedkoper dan Nederland of gelijke prijs. Het klinkt heel vaak duurder omdat de Australische dollar vrij laag staat op het moment. Misschien kom ik later nog terug op deze observering. Nog iets leuks voor onze toekomstige rondtrip is dat Benzine hier in 7 jaar nog nooit zo laag is geweest als nu: 0,93 eurocent en het is dalende. Ook wijn is hier super goedkoop, wat wij wel prima vinden.
We zijn ondertussen een week in Brisbane, hebben nu onze eigen kamer op de mansion. Zijn hard op zoek naar werk en een auto omdat je dat hier eigenlijk wel nodig hebt om werk te kunnen vinden.

We hebben een auto gehuurd voor 2 dagen om 1 dag naar een nationaal park met een waterval te gaan met een van de jongens (Blair). Dit was erg leuk en het was zo mooi om te zien dat Australie zoveel verschillende landschappen heeft. Echt prachtig. We hebben volgens Jonnie ook onze eerste Australische slang gezien want we denken dat er een over de weg kroop/dood lang, toen we langs reden.
De dag erna zijn we naar Gold coast gereden om naar het strand te gaan. Het was een erg mooi strand waar volgens ons erg rijke mensen wonen. Er waren enorme huizen in Gold coast met een tuin met zwembad wat aansloot op de rivier met allemaal eigen boten. Daarnaast zagen we ook veel Ferraris enzo rijden. Interessant om te zien. We waren nogal snel verveeld op het warme strand dus besloten we naar een ander nationaal park te rijden met een waterval. De weg daar naartoe was al zo onwaarschijnlijk mooi! Door de bergen met enorm divers landschap! Heel gaaf! In het park zagen we wat hagedissen en een Walibi :) Super schattig diertje! Helaas voor Jonnie geen slangen haha! Gelukkig voor mij ;)

Vandaag hebben we naar een stationwagon gekeken met camping gear erin, maar we horen morgen of we hem kunnen kopen omdat hij nog andere kopers had. Jullie horen het wel dus.
Verder zijn we hard op zoek naar werk en hebben wat opties maar zijn er niet 100% tevreden mee. (Betalen iets minder dan we willen ;))

Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat in dat winter weer! Als iemand een keer wil skypen of facetten stuur me even een email. Ik heb internet overal dus kan gelijk reageren!
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Sanne & Jonnie

• 03 Februari 2015 - 21:35

Guy:

Spannend ! Fijn om te volgen, vanop een afstand
    Daarstraks Wouter en Erwin postnatale verjaardagstaart gegeten.
    Kregen verdorie een driegangenmenu !
    Eerst de taart, dan erwtensoep en dan pannekoek met appeltjes !
    Raar maar zeer lekker restaurant in de rozevendreefje 1
    Slukes Australië !