Lombok en Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Lombok en Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Lombok en Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Januari 2015 | Indonesië, Gili Trawangan

Zondag 18 jan — Op naar Kuta Lombok
Vroeg op om naar Lombok te gaan. Op een of andere manier krijgen wij het steeds voor elkaar om ongeveer als enige toerist in het openbaar vervoer terecht te komen waardoor we aangestaard worden alsof we 2 apen zijn. Nee eigenlijk nog iets veel gekkers want apen zijn ze hier wel gewend. Maar goed, dat brengt ons ook weer in grappige situaties. We gingen met een veerboot naar Lombok en dat zou zo’n 5 uur duren dus we hadden een heerlijk bedje gehuurd. Nadat we ons geïnstalleerd hadden en gewend waren geraakt aan het staren kwam er een man naast ons liggen met rijstkorrels op zijn slaap en voorhoofd geplakt. Met ook nog bloemen achter zijn oren. Dit was al grappig maar toen er laten een vrouw kwam met ook al rijst op haar voorhoofd moesten Jonnie en ik onze lach inhouden toen Jonnie zij: “ oh dat is zeker zijn vrouw”. Ze bleken uiteindelijk namelijk ook bij elkaar te passen.
Na deze grappige en chille bootreis kwamen na een stukje minivan in Kuta aan waar we al snel een hostel vonden. We zijn die nacht ook maar meteen uitgegaan met een grappige kerel die bij het hostel werkte met erg dunne beentjes die wij op een sprinkhaan vonden lijken. Hij zou ons wel even de weg wijzen. Nadat we hem wat van onze wiskey cola hadden gegeven voelde hij zich al aardig dronken en begon hij alleen maar nog meer op en neer te springen. We hadden een leuke nacht waar we leuke en vreemde mensen ontmoetten. Het leuke was dat we door een paar werden gevraagd met hun mee op de boot te gaan om te surfen ipv naar ons lesje. Dat leek ons wel leuk dus dat deden we maar.
Om 4 uur rolden we naar ons bed, want om 7.30 ging de wekker al.

Maandag 19 jan — Eerste poging surfen
Om de plek van waar we zouden vertrekken met de boot te vinden was al een heel avontuur. Het was 45 min rijden op een asfalt weg met enorm veel gaten erin. Gelukkig hebben we het uiteindelijk op een of andere manier gevonden.
Mijn eerste poging surfen was totaal geen succes! Het was best druk, dus ik wilde niet in iemand weg peddelen en daarnaast had ik geen flauw benul hoe ik in godsnaam op een golf en dat bord terecht moest komen. Na een beetje rond gepeddeld te hebben aan de zijkant was ik moe en dacht ik even zittend op het surfboard uit te rusten want dat zag ik iedereen doen. Dat is helemaal niet zo relaxt als het eruit ziet want het is niet makkelijk om je evenwicht te bewaren dus sukkelde ik er zo weer vanaf waarbij ik met mijn kuit zo’n vin onder het board raakte wat enorm zeer deed. Toen was ik er helemaal klaar mee voor die surf spot. Daarnaast wilde ik het liefst gewoon een lesje met kleine golven op een strand hebben om mee te beginnen.
Op naar de 2e spot om te surfen waarschuwde ze ons dat het niet zo diep was en dat er koraal onder zat dus dat we beter niet konden proberen daar echt te gaan surfen maar te bodyboarden. Het beetje moed wat ik ondertussen verzameld had zinkte me toen alweer in mijn slippers. Maar toch maar proberen om te bodyboarden. Dit waren nog grotere golven en ik vond het dood eng. Probeerde 2x te bodyboarden maar ook meer omdat ik de golf toch niet meer kon ontwijken dan dat ik zelf wilde. Dat eindigde 2x in rollenbollen waarbij ik 1x de grond raakte met mijn voet (was gelukkig zacht) en vervolgens veel water inslikken om weer terug uit de branding te komen. Ben toen regelrecht naar de boot gezwommen en besloot dat surfen niet voor mij is weggelegd. Wat ik er aan over hield was een flinke blauwe plek op mijn kuit, een trauma en enorm erge verbrandingen omdat Jonnie te enthousiast was over het surfen dat hij maar half mijn rug had ingesmeerd. Jonnie ging het wat beter af, hij kon 1x bijna opstaan maar vond het ondiepe toch ook eigenlijk wel eng.

Dinsdag 20 jan — Eerste surf les
Jonnie heeft me toch overgehaald een surfles te nemen op voorwaarde dat het op een strand zou zijn zonder stenen of wat dan ook op de bodem. We hadden gehoord dat er een uur rijden een leuk strandje was waar je goed kon oefenen als beginner en lesjes kon nemen. Na een prachtige rit kwamen we aan op een super mooi strandje. Ik nam een lesje en het eerste wat hij zei was dat ik een te klein surfboard had voor een beginner dus huurde ik er maar 1 van hem.
We begonnen zoals ik het voorgesteld had, op het strand, het oefenen van het opspringen op het board. Het was fijn om hier wat techniek te leren want alles wat Jonnie me kon vertellen was: “ Gewoon peddelen en dan op het bord springen zo snel mogelijk”. In het water voelde ik me een stuk fijner nu de golven niet enorm boven me uit torende en met een duwtje van de leraar ging het opstaan me niet slecht af. Het lukt iedere keer aardig om op te staan en dit hebben we dan ook zo’n 1.5 uur geoefend. Op een gegeven moment was ik moe en heb ik Jonnie nog even aan het oefenen gezet zodat hij ook wat techniek bijgespijkerd kon krijgen. Nu begon ik het eigenlijk wel leuk te vinden en na een flinke pauze en nadat het weer vloed werd gingen we nog zelf het water in om te proberen. Ik kon 2x zelfstandig komen te staan maar moet er wel bij zeggen dat dat op een groot beginners board was. Uiteindelijk het surfen toch afgesloten met een bevredigend gevoel. Wel wat te weinig gedaan maar we verwachtten niet de dag erna weer te kunnen surfen ivm spierpijn. Daarom maar op naar de Gili’s omdat de tijd toch begint te tikken.

Woensdag 21 jan — Op naar de Gili's
Vroeg uit bed om naar Gili Trawangan te gaan. Dit is het party eiland van de 3. Ik voelde me niet top fit en Jonnie had te horen gekregen dat zijn opa in het ziekenhuis ligt dus we waren niet op ons best. Na een lange reis een leuk kamertje gevonden en lekker op het strand een Long Island Icetea gedronken. Helaas begon ik daar toen te rillen en kreeg ik het enorm koud. Leek alsof er een griepje aankwam. Daarnaast moest ik ook vaak naar het toilet voor boodschap nummer 2. Ik ben vroeg mijn bed ingedoken.

Donderdag 22 jan — Ziek, zwak en misselijk.
Na een lange koude nacht waarbij ik zonder aircon en veel kleding aan sliep voelde ik me nog niet top fit. Heel de dag rustig aan gedaan en het duiken voor de dag erna op misschien gezet.

Vrijdag 23 jan — Sanne weer beter, Jonnie ziek
Nu ik me weer beter begon te voelen begon Jonnie te rillen. We hadden de duik dus helaas maar gecanceld en voor de dag erna afgesproken voor misschien. Rustig aan gedaan, even naar het strand geweest en lekker gegeten bij een Italiaan(The pizza place). De beste pizza die ik ook gegeten heb! Heerlijk!

Zaterdag 24 jan — Duiken! :)
Jonnie voelde zich wat beter en jaaa eindelijk is het dan zover!!! Duiken :) Het zicht was niet briljant maar we hebben enorm veel gezien. 7 White tip babyhaaien, garnalen en heel veel verschillende grote vissen! Was erg leuk. We wilde eigenlijk die nacht voor het eerst uitgaan op het party eiland maar we waren beide eigenlijk nog herstellende en moesten de volgende dag weer naar Bali om onze vlucht te halen.

Zondag 25 jan — Terug naar Bali en op naar Australië :)
Indonesië avontuur zit erop voor nu. Australië avontuur gaat nu pas beginnen. Laatste goedkope aankopen gedaan en ons klaar gemaakt voor Australie. We hebben genoten van Indonesië en we hopen nog eens terug te kunnen naar Gili T om te doen wat we niet hebben kunnen doen.

Ik zal jullie snel laten weten wat de eerste indrukken van Australië zijn!
Heel veel liefs en groetjes,

Jonnie en Sanne
xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Sanne

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 24219

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 23 April 2014

Zuid-oost Azië

30 September 2011 - 30 December 2011

Stage in suriname

07 Januari 2015 - 30 November -0001

Working holiday visum Australië

Landen bezocht: