Kamperen en cycloon - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Kamperen en cycloon - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Kamperen en cycloon

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Februari 2015 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Is even geleden dat ik wat van me heb laten horen en dat komt omdat we eigenlijk niet zo super veel dingen hebben gedaan. Ik vertelde jullie vorige keer dat we een auto hadden gezien en die hebben we gekocht. Een station wagen met heel veel kampeer spullen erin. 2 stoelen, een tafel een kookplaatje, een matras, kussens, deken, tent, spullen om mee te koken en nog meer handige spullen. Het duurde wat langer voor we de auto kregen omdat hij nog een australische vorm van apk keuring moest ondergaan en de garage was wat traag. Enig minpuntje is dat de airco niet werkt en die heb je hier wel nodig dus daar moeten onze vrienden nog even naar kijken. Die kunnen dat hopelijk oplossen en dat scheelt ons weer een ritje naar de garage.

De dag dat we de auto kregen, kregen we ook bericht over werk op een boerderij. We vonden het alleen een beetje vaag dus besloten we uit te gaan zoeken of hij ons niet probeerde op te lichten. Daarvoor zijn we meerdere keren gewaarschuwd. We besloten er dus maar te gaan kijken en dan konden we dat mooi koppelen aan een proek kampeer weekend. De boerderij bleek een oplichting want op het adres stonden alleen 3 huizen en hij mailde of belde ons ook niet meer terug. Blij dat we niet al betaald hadden voor de accomodatie maar jammer dat we nog geen werk hebben. De camping trip was erg leuk! We gingen naar een heel groot meer en het is al zo enorm mooi om gewoon door de omgeving van Australie te rijden. Het is zo divers! Het is prachtig. Het ene moment heb je bergen met een prachtig uitzich en even later is er een uitgestrekte vlakte met veel boerderijen. En weer een ander moment zit je in het bos/jungle achtig gebied. Het is het mooiste landschap wat ik ooit gezien heb! En niet alleen omdat het zo divers is maar de uitzichten die je hebt zijn grandioos! Daarnaast is er zoveel cool wildlife te zien! Zo zijn er mega grote guanas (soort hagendissen), super mooie vogels, walibi's en natuurlijk de kangaroes. De eerst campingsite was gratis en de 2e moesten we betalen maar ze hadden gewoon wilde kangeroes daar rond huppen en onze achtertuin was de zee. We hebben al veel natuurparken gezien en wildlife. Jonnie wil alleen nog heel graag een slang zien en we moeten nog en koala vinden.

Verder zijn we nog steeds op zoek naar werk. We hebben ons nu ingeschreven en kunnen ieder moment opgeroepen worden. Het gaat om fruit plukken en het is 3 uur rijden vanuit Brisbane.

13 februari kende Jonnie en ik elkaar precies een jaar en zijn we voor de eerste keer naar de bios gegaan naar " A theory of everyting" de film over Steven Hawkin. Leuke film!

Op valentijnsdag zijn we weer gaan kamperen met Alex en Steve (de 2 dokters die we in Thailand ontmoet hebben) in een ander national park. De lucht was zo helder en mooi dat we enorm veel sterren konden zien en zij zijn erg geinteresseerd in space dus ze konden ons veel vertellen over de sterren en wat we zagen. Op een gegeven moment zag ik een licht soort van wolk en toen we met de sterren app keken bleek het een ander galaxy te zijn! We wisten niet eens dat we dat met ons bloote oog konden zien! Heel cool. Het park was erg mooi weer en we wilden daar gaan klimmen, maar we hadden een te grote kater dus dat doen we maar een andere keer. De rotsen zagen er wel heel gaaf uit!

We wachten nu eigenlijk om opgeroepen te worden en dat zal nu met dit weer niet zijn. Er is namelijk een enorme cycloon (Marcia) net boven Brisbane. En deze kwam land inwaarts met grade 5. Dat is de zwaarste graad een cyloon kan hebben. Het is gelukkig 200km boven ons maar we hebben wel enorm veel regen. Sommige wegen zijn afgezet en ze zeggen dat we hier morgen behoorlijk veel wind gaan krijgen omdat hij richting Brisbane komen hier de zee weer op gaat. Gelukkig is hij dan nog maar grade 2) Daarnaast is er ook een met grade 4 helemaal in het noorden. Denk dus niet dat we dit weekend aan het werk kunnen ;) Komt goed uit voor Jonnie want Steve heeft een band en maakt zijn eigen liedjes en hij gaat de drums opnemen in de studio en vroeg of Jonnie daarbij kan zijn om te helpen.

Helaas hebben we ook slecht nieuws gekregen. Jonnie's opa is 18 februari op 94 jarige leeftijd overleden in het ziekenhuis. Jonnie's ouders waren erbij en het is heel snel gegaan. Hij zat 10 min voor overlijden nog te lachen.

Op dat vervelende nieuws na gaat het goed met ons. De huisgenoten zijn allemaal erg aardig en we vermaken ons hier nog wel.

Hopelijk is daar ook alles goed!

X Jonnie en Sanne

• 20 Februari 2015 - 09:26

Guy:

Dankuwel voor het verhaal.
    Eindigde zwaar in mineur met het overlijden van de opa van Jonnie, maar de manier waarop is dan weer grandioos. Hij was ook incontinent hoorde ik van Marlies.
    Waar is het contract ? Ik teken onmiddellijk om op zo n gezegende leeftijd en zonder lijdensweg te vertrekken.
    Veel sterkte voor jullie beiden,
    Jonnie zal wel heel aangeslagen zijn.
    De reactie is er niet altijd onmiddellijk.
    Bij mijn moeder kwam de klap na 6 maanden.
    Bij mijn vader was ik blij en opgelucht dat het voor iedereen voorbij was, vooral voor hemzelf.
    Hier is de storm grade 4
    We vertrekken morgen voor 2 weken naar de Belgische kust.
    Kleine studio, 8 ste verdieping, frontaal zeezicht, groot zwembad, sauna, biljart en tafeltennis in de kelder.
    Hoop dat Happinez grade 5 snel terug zal zijn.
    Succes nog met het zoeken naar werk en hopelijk heeft de tyfoon jullie werk niet afgenomen !
    Xxx G