Mount Bromo (vulkaan) en Bali - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu Mount Bromo (vulkaan) en Bali - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Sanne Wezel - WaarBenJij.nu

Mount Bromo (vulkaan) en Bali

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Januari 2015 | Indonesië, Yogyakarta

Hi allemaal,

In het laatste verhaal vertelde ik dat we naar Mount Bromo gingen. Het idee was om eerst naar een view-point te gaan om de zonsopgang te bekijken boven de vulkaan om vervolgens naar de krater te gaan. Om 3u ’s nachts ging de wekker en we hoorde het pijpenstelen regenen! We stonden op en vroegen of de tour doorging. Die ging gewoon door en ze zeiden dat we na de jeepride misschien wel boven de wolken zaten. Het bleef lange tijd regenen en uiteindelijk werd het licht en we zagen niets geen zon. We konen nog geen 30 meter kijken denk ik. We zaten midden in een wolk. Dat was erg jammer. Gelukkig stond de krater nog op het programma en inmiddels was het wel op geklaard. We konden met een klein paardje naar de krater rijden en dat was erg lachen. Ze waren best snel en Jonnie en ik lagen helemaal in een deuk. De krater was indrukwekkend en er kwam constant rook en eigeur uit. De rest van de dag zaten we in een bus of waren we aan het wachten omdat we naar Bali gingen. We kwamen daar laat aan en gingen maar naar een hostel waar 2 busgenootjes ook heen gingen.

Woensdag 14 jan
We sliepen lang uit en realiseerde dat we in een super mooi hostel zaten met zwembad! We besloten dan al snel nog een nacht te blijven. We hadden zelfs een koelkast in onze kamer. Erg fijn. Woensdag hebben we lekker rustig aan gedaan en heerlijk gezwommen. ’s Avonds hebben we een klein zwembad feestje gehad met onze muziek en de andere gasten.

Donderdag 15 jan
Het was lastig om een motorbike te krijgen maar we wilde toch het centrum in voor massage’s en een knipbeurt voor Jonnie. Weer een rustig dagje en het was mogelijk om een scooter te krijgen dus die hebben we voor 1 dag gehuurd om de volgende dag het eiland te verkennen. Op Tripadviser zijn we op zoek gegaan naar een Indisch restaurant waar onze ogen veel groter waren dan onze maag en we dus veel te veel hadden besteld. Gelukkig konden we het mee naar huis nemen.

Vrijdag 16 jan
We hadden de wekker gezet en stonden redelijk vroeg op om het eiland te gaan verkennen. We wilde graag naar de Gitgit watervallen gaan. Bij het ontbijt kwamen Moeses van de poolparty tegen en hij wilde wel mee met ons het eiland verkennen op de scooter. Het zo ongeveer 2 uur rijden zijn met bergen onderweg dus dat beloofde veel goeds. Het eerste uur was echter zo druk en chaotisch dat er helemaal niets ontspannend aan was en we erover nadachten om terug te rijden. Gelukkig werd het daarna veel minder druk en konden we tenminste door. Op een gegeven moment begon onze scooter wat te haperen en hij ging niet meer zo snel. En dat was nogal een probleem want we waren ongeveer qua kilometers op de helft en in de bergen. Gelukkig kwamen we bij een klein reparatie garagetje en deze beste man fixte de scooter even voor zo’n 3 euro. We gaven hem het dubbelen want we waren zo blij dat hij het weer gewoon deed. De waterval was mooi en we konden daar lekker zwemmen en afkoelen. De weg terug was gelukkig een stuk relaxter en sneller. Na de lange dag lekker in het zwembad gechilled.

Zaterdag 17 jan — Chillen in Bali
We hebben vooral rustig aan gedaan en de boot naar Lombok geboekt. Was nog een heel gedoe om uit te zoeken waar we nou precies het beste heen konden gaan in Lombok om te surfen maar na wat googelen kwamen we op Kuta Lombok uit. Ja idd, voor diegene die opgelet hebben.. Je hebt een Kuta in Bali, en blijkbaar ook in Lombok. Dit was nogal verwarrend voor ons ook want als we zochten op surfen Lombok, en Kuta kwam daar uit dachten wij dus ook dat ze het weer over Bali hadden.

Ik zal snel de rest van de dagen posten, ik ben ze al aan het schrijven.
Warme groetjes van Jonnie en Sanne!
XXX